باورهای نادرست و واقعیت هایی در مورد غم و اندوه

برای اینکه بدانید چگونه با فوت عزیزان کنار بیاییم برخی باورهای نادریت و جایگزین های منطقی آنها ارائه می شود.

باور نادرست: اگر آن را نادیده بگیرید، درد سریعتر از بین می رود.

واقعیت: تلاش برای نادیده گرفتن درد یا جلوگیری از ظاهر شدن آن تنها در دراز مدت آن را بدتر می کند. برای بهبود واقعی، لازم است با اندوه خود روبرو شوید و فعالانه با آن مقابله کنید.

باور نادرست: «قوی بودن» در مواجهه با شکست مهم است.

واقعیت: احساس غم، ترس یا تنهایی یک واکنش طبیعی به از دست دادن است. گریه کردن به این معنی نیست که شما ضعیف هستید. شما نیازی به “محافظت” از خانواده یا دوستان خود با ایجاد یک وضعیت مبتنی بر شجاعت ندارید. نشان دادن احساسات واقعی خود می تواند به آنها و شما کمک کند. شما همچنین برای دریافت نوبت مشاوره خانواده می توانید از اطلاعات تماس مندرج در همین وب سایت استفاده فرمائید.

باور نادرست: اگر گریه نمی کنید، به این معنی است که برای از دست دادن متاسف نیستید.

واقعیت: گریه یک واکنش طبیعی به غم و اندوه است، اما این تنها پاسخ نیست. کسانی که گریه نمی کنند ممکن است درد را به همان شدت احساس کنند. آنها ممکن است به سادگی راه های دیگری برای نشان دادن اندوه داشته باشند.

باور نادرست: سوگواری باید حدود یک سال طول بکشد.

واقعیت: هیچ چارچوب زمانی خاصی برای سوگواری وجود ندارد. مدت زمانی که طول می کشد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

افسانه: ادامه دادن به زندگی به معنای فراموش کردن عزیز از دست رفته است.

واقعیت

حرکت به این معناست که باخت خود را پذیرفته‌اید، اما این همان فراموشی نیست. می توانید به زندگی خود ادامه دهید و خاطره کسی یا چیزی را که از دست داده اید به عنوان بخش مهمی از خود نگه دارید. در واقع، همانطور که در زندگی پیش می رویم، این خاطرات می توانند بیشتر و بیشتر در تعریف افرادی که هستیم نقش ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید